ESENSI AKU

Post a Comment




Aku tetap merindu
Datang menjadi abu
Pergi menjadi debu
Lalang ilalang mendayu goyang disepoi angin
Alang bukan kepalang ketika damba menjadi ingin
Pulang bukan sesuatu yang aku inginkan
Pergi bukan sesuatu yang aku nikmati

Aku berada di ketiadaan
Aku berada di kekosongan
Aku kadang menggelepar
Aku kadang terkapar
Dalam ruang dan waktu, aku tiada
Dalam damai yang semu, aku tiada

Aku tetap merindu
Datang menjadi abu
Pergi menjadi debu
Aku adalah pancang lampu di samping jalan yang tak pernah seorang pun tahu betapa lelahnya aku berdiri
Aku adalah angin yang melingkar di atas bara api yang menyala-nyala yang tak seroang pun tahu aku panas jua karenanya
Aku adalah tumpahan cat di tanah setelah seorang dengan kasar mengaduknya, tak seorang pun hirau terhadapku

Penulis : JUNO

Related Posts

Post a Comment